W doku pływającym nr 3 w Stoczni Remontowej Nauta S.A. trwają prace związane z remontem klasowym na żaglowcu szkolnym Akademii Morskiej – M/V „Dar Młodzieży”. Podczas pobytu w stoczni na jednostce wykonane zostaną między innymi prace konserwacyjno-malarskie, kadłubowe, ślusarskie czy elektryczne, kompleksowy remont przejdzie też silnik główny nr 2, a także przekładnia.
17 listopada Stocznia Nauta zwodowała kolejny częściowo wyposażony statek rybacki dla duńskiego odbiorcy. Było to szóste w tym roku wodowanie w Zakładzie Nowych Budów w Gdańsku.
CLIPPERTON, który oznaczony jest numerem budowy B-438, to trawler do połowów pelagicznych. Zwodowany statek ma 63 m długości i prawie 13 m szerokości. Zanurzenie jednostki wynosi 5,5 m. Finalnym odbiorcą statku będzie szwedzki armator – B-C Pelagic AB.
Nauta pozyskała nowego kontrahenta – stocznia przebuduje i dostosuje do nowego kontraktu jednostkę Vole au Vent należącą do jednego z największych armatorów, realizującego między innymi prace pogłębiarskie - grupy Jan De Nul.
Stocznia Remontowa „Nauta” S.A. podpisała dziś kontrakt z jedną z czołowych firm specjalizujących się w pracach podwodnych, takich jak pogłębianie, a także instalacja rur i kabli na dnie morskim oraz instalacja farm wiatrowych – Jan De Nul. Realizacja prestiżowego kontraktu plasuje Stocznię Nauta poprzez fundusz MARS będącą częścią Polskiej Grupy Zbrojeniowej w czołówce europejskich stoczni zajmujących się skomplikowanymi przebudowami.
(Oświadczenie z dnia 9 sierpnia 2017r w związku z publikacją artykułu „Trafiony czy zatopiony?” w magazynie „Polityka” nr 32 (3122), 9.08-15.07.2017)
Stocznia Remontowa Nauta jest gotowa do tego, by przekazać Zamawiającemu jednostkę naukowo-badawczą m/v Oceanograf. Zgodnie z przyjętą na rynku praktyką może to nastąpić po otrzymaniu protokołu odbioru statku. Jednak takiego pokwitowania odmawia Uniwersytet Gdański. Armator nie wypłacił także ostatniej transzy ceny kontraktowej, co jest warunkiem niezbędnym do wydania przedmiotu zamówienia. Stocznia od końca września 2016 r. występowała do zamawiającego o wypłatę bezspornej części ceny, jednak nie przyniosło to żadnych rezultatów. Ponadto Uniwersytet, mimo nieodebrania statku, chciał zarejestrować go jako swoją własność.
2 czerwca w Zakładzie Nowych Budów Stoczni Remontowej Nauta w Gdańsku zwodowany został częściowo wyposażony trawler dla duńskiego odbiorcy. Rockall to trzeci statek zwodowany w Naucie od początku roku i dziesiąty dla Karstensens Skibsvaerft AS.
31 marca Stocznia Remontowa Nauta S.A. zwodowała kolejny, częściowo wyposażony, statek rybacki dla duńskiego klienta Karstensens Skibsvaerft AS. M/V AINE będzie operował na wodach Morza Północnego.
21 lutego w Zakładzie Nowych Budów Stoczni Nauta w Gdańsku odbyło się wodowanie częściowo wyposażonego trawlera rybackiego – Voyager. Będzie to jedna z najsilniejszych jednostek w swojej klasie na świecie.